• Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για πλήρωση θέσεων Υποδιευθυντών Σχολικών Μονάδων και Εργαστηριακών Κέντρων (Ε.Κ.), καθώς και των Υπεύθυνων Τομέων Εργαστηριακών Κέντρων (Ε.Κ.) Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Π.Ε. Χανίων
    Πρόσκληση πλήρωσης θέσεων Υποδιευθυντών Σχολικών μονάδων και Εργαστηριακών Κέντρων (Ε.Κ.) καθώς και των Υπευθύνων Τομέων Εργαστηριακών Κέντρων (Ε.Κ.)Με την παρούσα προσκαλούνται οι ενδιαφερόμενοι/ες εκπαιδευτικοί που υπηρετούν με οργανική θέση σε Σχολικές Μονάδες αρμοδιότητας της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων και έχουν τα νόμιμα προσόντα, όπως αυτά αναφέρονται στο άρθρο 31 του ν. 4823/2021 και επιθυμούν να συμμετάσχουν στη […]
  • Κάλυψη λειτουργικών κενών σχολικών μονάδων της Δ.Δ.Ε. Χανίων - ΠΡΑΞΗ ΠΥΣΔΕ 33η _19.9.2023
    Το ΠΥΣΔΕ Χανίων με την υπ’ αριθμ. 33η / 19-9-2023 Πράξη του Ανακοινώνει Πίνακα τοποθετήσεων Εκπαιδευτικών σε λειτουργικά κενά σχολικών μονάδων της Δ.Δ.Ε. Χανίων μετά την εξέταση των ενστάσεων.Οι εκπαιδευτικοί  οφείλουν να παρουσιαστούν και να αναλάβουν υπηρεσία στα σχολεία διάθεσης.Ανακοίνωση 33ης_19.9.2023 Πράξης ΠΥΣΔΕΑρχείο τοποθετήσεων          (2η ανακοινοποίηση)
  • Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων για ένταξη στον πίνακα και δήλωσης Μουσικών Σχολείων εμπειροτεχνών ιδιωτών μουσικών (ΕΜ16) για το σχολικό έτος 2023-2024
    Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, στο πλαίσιο της αριθμ. 103483/Ε1/19.9.2023 (ΑΔΑ: 92ΩΒ46ΝΚΠΔ-6Ν5) πρόσκλησης, καλεί τους εμπειροτέχνες ιδιώτες μουσικούς, που έχουν γνώση των κατά περίπτωση παραδοσιακών οργάνων και επιθυμούν να προσληφθούν με ωριαία αντιμισθία για τη διδασκαλία των μαθημάτων μουσικής ειδίκευσης και για την άσκηση στα εργαστήρια, στα Μουσικά Σχολεία, σε περίπτωση έλλειψης υποψήφιων εκπαιδευτικών […]
  • Κάλυψη λειτουργικών κενών σχολικών μονάδων της Δ.Δ.Ε. Χανίων - ΠΡΑΞΗ ΠΥΣΔΕ 32η _16.9.2023
    Το ΠΥΣΔΕ Χανίων με την υπ’ αριθμ. 32η / 16-9-2023 Πράξη του Ανακοινώνει Πίνακα τοποθετήσεων Εκπαιδευτικών σε λειτουργικά κενά σχολικών μονάδων της Δ.Δ.Ε. Χανίων.Τυχόν ενστάσεις επί των τοποθετήσεων μπορούν να υποβληθούν μέχρι και τη Δευτέρα 18/9/2023 και ώρα 23:59 μ.μ, αποκλειστικά στο e_mail του ΠΥΣΔΕ Χανίων: pysde@dide.chan.sch.grΑνακοίνωση 32ης_16.9.2023 Πράξης ΠΥΣΔΕΑρχείο τοποθετήσεων (1η ανακοινοποίηση την Δευτέρα 18/09/2023 στις 16:11)
  • Εισαγωγή αθλητών στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024
     Απο το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ανακοινώνεται η έκδοση της με αρ. πρωτ.  Φ. 152/101768/Α5 Εγκυκλίου με θέμα "Εισαγωγή διακριθέντων αθλητών/τριών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, για το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024."στην οποία αναφέρονται οι προϋποθέσεις εισαγωγής αθλητών/τριών στην Tριτοβάθμια Eκπαίδευση το φετινό ακαδημαϊκό έτος, τα απαιτούμενα προς υποβολή δικαιολογητικά , ο τρόπος και χρόνος υποβολής τους, καθώς και οι σχετικές […]
  • ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗΣ ΩΡΑΡΙΟΥ ΜΟΝΙΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
    Σας ενημερώνουμε ότι ολοκληρώθηκε η διαδικασία για τη συμπλήρωση ωραρίου των μονίμων εκπαιδευτικών αλλά για τεχνικούς λόγους δεν μπορεί να αναρτηθεί ο σχετικός πίνακας.Θα αναρτηθεί την Δευτέρα 18/09/2023 το πρωί. Τυχόν ενστάσεις θα μπορούν να υποβληθούν την ίδια ημέρα (Δευτέρα 18/09/2023) μέχρι τις 23:59
  • ΕΠΕΙΓΟΝ - ΔΕΥΤΕΡΗ ΑΝΑΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ ΠΙΝΑΚΑ ΚΕΝΩΝ - ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΩΡΑΡΙΟΥ
     ΕΠΕΙΓΟΝ - Δεύτερη ανακοινοποίηση (αφορά τις ώρες ΠΕ03 στο 6ο Γυμνάσιο Χανίων)Δείτε ΕΔΩ τον ΔΕΥΤΕΡΟ ανακοινοποιημένο πίνακα κενών-πλεονασμάτων Γενικής για συμπλήρωση ωραρίου μονίμων εκπαιδευτικώνΟι κόκκινες επισημάνσεις αφορούν τις διαφορές σε σχέση με τους προηγούμενους πίνακες.Οσοι εκπαιδευτικοί έχουν ήδη υποβάλει αίτηση και επιθυμούν να την αλλάξουν λόγω της ανακοινοποίησης του πίνακα θα πρέπει ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑΣ να κάνουν ανάκληση της […]
  • ΕΠΕΙΓΟΝ - ΑΝΑΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ ΠΙΝΑΚΑ ΚΕΝΩΝ - ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΩΡΑΡΙΟΥ
    ΕΠΕΙΓΟΝΔείτε ΕΔΩ τον ανακοινοποιημένο πίνακα κενών-πλεονασμάτων Γενικής για συμπλήρωση ωραρίου μονίμων εκπαιδευτικών  (βλέπετε την 2η ανακοινοποίηση του πίνακα)Οι κόκκινες επισημάνσεις αφορούν τις διαφορές σε σχέση με τον προηγούμενο πίνακα.Οσοι εκπαιδευτικοί έχουν ήδη υποβάλει αίτηση και επιθυμούν να την αλλάξουν λόγω της ανακοινοποίησης του πίνακα θα πρέπει ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑΣ να κάνουν ανάκληση της αίτησης τους άμεσα, και μετά την αποδοχή της ανάκλησης εκ […]
  • Πρόσκληση για συμπλήρωση υποχρεωτικού ωραρίου μονίμων εκπαιδευτικών _ ΠΡΑΞΗ ΠΥΣΔΕ 31η_12.9.2023
    Το ΠΥΣΔΕ Χανίων με την υπ’ αριθμ. 31η/12-9-2023 Πράξη του:1. Ανακοινώνει επικαιροποιημένους Πίνακες λειτουργικών κενών και πλεονασμάτων Γενικής Παιδείας και Ειδικής Αγωγής σχολικών μονάδων της Δ.Δ.Ε. Χανίων2. Καλεί:α) Όλους τους μόνιμους εκπαιδευτικούς Γενικής Παιδείας και Ειδικής Αγωγής (και τους νεοδιόριστους) που δεν συμπληρώνουν το υποχρεωτικό ωράριό τους με μαθήματα Α’ και Β’ ανάθεσης στο σχολείο […]
  • ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗΣ ΩΡΑΡΙΟΥ
    Λόγω τεχνικού προβλήματος στην πλατφόρμα ΠΑΣΙΦΑΗ, κατά την συμπλήρωση της Αίτησης Ε2-Συμπλήρωση ωραρίου, δεν εμφανιζόταν το 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Χανίων. Το πρόβλημα αποκαταστάθηκε.Καλούνται οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να δηλώσουν το 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Χανίων για τη συμπλήρωση του υποχρεωτικού ωραρίου τους, και έχουν ήδη υποβάλει αίτηση, όπως κάνουν εντός της προθεσμίας, ανάκληση της υποβληθείσας αίτησης […]

Τη θεσμοθέτηση του Τεχνολογικού Λυκείου , που θα ενσωματώνει τα ΕΠΑ.Λ. και τις ΕΠΑ.Σ. , τη δημιουργία τμημάτων Μεταδευτεροβάθμιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και την κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων  των αποφοίτων, ώστε όλοι να έχουν άμεση και ανεμπόδιστη πρόσβαση στην αγορά εργασίας, ανακοίνωσε σήμερα η υπ. Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου, κηρύσσοντας σήμερα την έναρξη των εργασιών ημερίδας, με θέμα :  «Η θέση της Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης σε έναν κόσμο που αλλάζει».

Ειδικότερα οι προτάσεις τις υπ. Παιδείας , τις οποίες , όπως είπε η  ίδια θέτει σε διαβούλευση , περιλαμβάνουν τις εξής αλλαγές:

Τεχνολογικό Λύκειο, που θα ενσωματώνει τα ΕΠΑ.Λ. (Επαγγελματικά Λύκεια) και τις ΕΠΑ.Σ. (Επαγγελματικές σχολές). Θα είναι ισότιμο με όλους τους άλλους τύπους λυκείων και θα είναι τριετούς διάρκειας. Γίνεται αξιολόγηση του κάθε ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ. χωριστά.

Θα εξασφαλίζει στους αποφοίτους του γενικές γνώσεις, αλλά και ολοκληρωμένη Τεχνική ? Επαγγελματική Εκπαίδευση. Θα παρέχει τίτλους ανάλογου επιπέδου, που καθορίζονται από τις σχετικές οδηγίες και το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων.

Θα δίνει τη δυνατότητα επαγγελματικής ανέλιξης  των αποφοίτων, μέσω των δυνατοτήτων που παρέχει η Διά Βίου Μάθηση και οι σπουδές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

  • Τμήματα Μεταδευτεροβάθμιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, τα οποία θα είναι ενταγμένα στο λειτουργικό πλαίσιο του Τεχνολογικού Λυκείου και θα έχουν διάρκεια ενός σχολικού έτους. Σκοπός των τμημάτων αυτών θα είναι η παροχή ειδικών γνώσεων και δεξιοτήτων, ώστε να εξασφαλίζονται περισσότερες και καλύτερες ευκαιρίες απασχόλησης για τους αποφοίτους. Θα παρέχουν, επίσης, Πτυχίο ανώτερου επαγγελματικού επιπέδου από αυτό του Τεχνολογικού Λυκείου.

ΕΠAΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

  • Κατοχυρώνονται τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων του Τεχνολογικού Λυκείου, ώστε όλοι να έχουν άμεση και ανεμπόδιστη πρόσβαση στην αγορά εργασίας.

Ο νεοσυσταθείς Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων (Ε.Ο.Π.Π) θα έχει ως βασική του προτεραιότητα την αντιστοίχιση επαγγελματικών δικαιωμάτων στις ειδικότητες, που δεν έχουν αντιστοιχιστεί ή για τις οποίες δεν έχουν θεσπιστεί επαγγελματικά δικαιώματα.

Από τον Ιούνιο του 2010 η Επιτροπή Καθορισμού Επαγγελματικών Δικαιωμάτων (Ε.Ε.Κ.Ε.Δ.) ξεκίνησε τη διαδικασία αντιστοίχισης επαγγελματικών δικαιωμάτων και ολοκλήρωσε το έργο της αντιστοίχισης, με αποτέλεσμα να αποκτήσουν  επαγγελματικά δικαιώματα 10 ειδικότητες των ΕΠΑ.Λ. και 16 ειδικότητες των ΕΠΑ.Σ., οι οποίες μέχρι τότε βρίσκονταν σε εκκρεμότητα.

  • Οι ειδικότητες του Τεχνολογικού Λυκείου θα προσδιορίζονται με βάση τις αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας και των τοπικών και των περιφερειακών κοινωνιών και σε συνεργασία με τους κοινωνικούς εταίρους.

Τα προγράμματα σπουδών θα είναι συμβατά με τα εθνικά πρότυπα Επαγγελματικών Περιγραμμάτων, που θα καθοριστούν για όλες τις ειδικότητες. Παράλληλα, θα αντιμετωπιστούν τα προβλήματα της περιττής ύλης και των επικαλύψεων μεταξύ των μαθημάτων.

  • Μελετώνται υποστηρικτικές δράσεις, με κυρίαρχη την επιμόρφωση των καθηγητών της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, τόσο σε θέματα της ειδικότητάς τους, όσο και σε νέες μεθόδους διδασκαλίας, με βάση το ιδιαίτερο εκπαιδευτικό περιβάλλον της ΤΕΕ.  Στον τομέα της εργαστηριακής επιμόρφωσης των καθηγητών θα μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο επιλεγμένα Σχολικά Εργαστηριακά Κέντρα, που διαθέτουν τον απαιτούμενο σύγχρονο εξοπλισμό.
  • Δέσμη υποστηριχτικών μέτρων στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο:

–          Ενισχύεται ο ρόλος του μαθήματος της Τεχνολογίας στα Γυμνάσια, ώστε οι μαθητές να έχουν τη δυνατότητα να εκτιμήσουν έγκαιρα τα οφέλη της ανάπτυξης και της χρήσης της τεχνολογίας και παράλληλα να βοηθηθούν στον τομέα του επαγγελματικού προσανατολισμού τους.

–          Επανασχεδιάζονται οι διαδικασίες του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού, με στόχο την καλύτερη πληροφόρηση  και συμβουλευτική των μαθητών.  Το επόμενο διάστημα θα παρουσιαστεί το πρόγραμμα του Ε.Κ.Ε.Π. (Εθνικό Κέντρο Επαγγελματικού Προσανατολισμού).

  • Η ποιοτική αναβάθμιση της υποχρεωτικής Εκπαίδευσης θα ενισχύσει σημαντικά το σύνολο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Τα Τεχνολογικά Λύκεια, σε συνδυασμό με τα Σχολικά Εργαστηριακά Κέντρα, δημιουργούν ισχυρούς και πολυδύναμους πόλους παροχής γνώσεων και δεξιοτήτων, για την κάλυψη των τοπικών εκπαιδευτικών αναγκών και στον τομέα της Διά Βίου Μάθησης. Προτείνεται η λειτουργία Πειραματικών Τεχνολογικών Λυκείων, ενώ αναμένονται τα αποτελέσματα από την πιλοτική συνεργασία των ΕΠΑ.Λ. με τα αντίστοιχα τμήματα ΤΕΙ.

Η υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Εύη Χριστοφιλοπούλου, δίνοντας έμφαση στη διασφάλιση της ποιότητας στην εκπαίδευση, τόνισε τα εξής :

« Διασφάλιση της ποιότητας στην Εκπαίδευση σημαίνει να κάνουμε πιο ελκυστική την μαθησιακή διαδικασία για τους  εκπαιδευόμενους,  αλλά να τη συνδέσουμε και με τις  τοπικές αγορές εργασίας.

Η διασφάλισης της ποιότητας στην Επαγγελματική Εκπαίδευση αφορά σε όλους και σε όλα: εκπαιδευτικούς, επιμορφωτές, προγράμματα σπουδών, εκπαιδευτικές μεθόδους, συστήματα αξιολόγησης και παρακολούθησης.

Δεν θα υπολογίσουμε το πολιτικό κόστος στην προσπάθειά μας να διασφαλίσουμε την ποιότητα.

Χρειάζεται συστράτευση όλων μας. Εξάλλου, η συναίνεση που δημιουργείται στην Ευρώπη έχει δύο κατευθύνσεις για την επίτευξη των στόχων μας. Η μία είναι η δυνατότητα σύνδεσης των εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και βαθμίδων,  κάτι που έχουμε ήδη ξεκινήσει με τη συνεργασία ΕΠΑ.Λ. και ΤΕΙ σε 5 πόλεις της χώρας.

Η δεύτερη είναι η συνεργασία κρατών -μελών και προς αυτήν την κατεύθυνση, πέρα από τη συμμετοχή μας στα ευρωπαϊκά φόρα. Δρομολογούμε  διμερείς συνεργασίες, ώστε η αναδιάρθρωση του συνολικού συστήματος της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης να αντλήσει από τις καλύτερες πρακτικές στην Ευρώπη.

Έχει μεγάλη σημασία να συνδυάσουμε τις βασικές ικανότητες και τη γνώση που πρέπει να παίρνει κάθε παιδί στο σχολείο, με τις τεχνικές δεξιότητες που πρέπει να αναπτύσσει η Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση στη χώρα μας.

Η ημερίδα  πραγματοποιείται υπό την εποπτεία του Ειδικού Γραμματέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου, Μιχάλη Κοντογιάννη και του Προέδρου του Τμήματος Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου( Π.Ι.) και Αντιπροέδρου του Π.Ι., Περικλή Λατινόπουλου.

Comments are closed.