Εκπαιδευτική Επίσκεψη Γ΄τάξης ΤΕΙ Ηράκλειο

Σπουδαστές για μια μέρα είχαν την ευκαιρία να γίνουν  οι μαθητές  της  Γ΄ τάξης  του τομέα Γεωπονίας  Τεχνολογίας Τροφίμων και Περιβάλλοντος  του 1ου ΕΠΑ.Λ. Χανίων καθώς  επισκέφτηκαν το ΤΕΙ Κρήτης στο Ηράκλειο.

Οι μαθητές του τομέα Γεωπονίας συνοδευόμενοι από  την καθηγήτριά τους   πήγαν  στην αίθουσα ? Agro» στο ισόγειο της  ΣΤΕΓ ( Σχολή Τεχνολόγων Γεωπονίας), όπου  από καθηγητές της σχολής τους έγινε παρουσίαση όλων των κατευθύνσεων της σχολής , των μαθημάτων  κάθε κατεύθυνσης, καθώς και της προοπτικής απασχόλησης των αποφοίτων Τεχνολόγων Γεωπόνων. Έπειτα αφού μετακινηθήκαν  στο αγρόκτημα της σχολής, επισκεφτήκαν και ξεναγηθήκαν στο   Βοτανικό Πάρκο της σχολής, στο Εργαστήρια Ανθοκομίας ? Κηποτεχνίας όπου είδαν τρόπους παραγωγής και διαχείρισης  πολλαπλασιαστικού υλικού ,  τις εγκαταστάσεις της υδροπονίας και την υδρονέφωση.  Στο Εργαστήριο Δενδροκομίας  έμαθαν  για τον τρόπο καλλιέργειας διάφορων τροπικών & υποτροπικών καρποφόρων  δένδρων όπως μπανάνα, φρούτο του πάθους, παπάγια, μάνγκο. Τέλος επισκεφτήκαν  το Εργαστήριο Γεωργικής Μηχανολογίας όπου είδαν γεωργικά μηχανήματα και ενημερώθηκαν   για την εκμηχάνιση της γεωργίας.

Σκοπός της παραπάνω επίσκεψης ήταν ενσυνείδητη επιλογή σχολών στο μηχανογραφικό δελτίο  αλλά και  η επαφή  των μαθητών μας με τη φοιτητική ζωή στο ΤΕΙ Κρήτης.

http://www.haniotika-nea.gr/mathites-apo-to-1o-epal-chanion-sto-ti-sto-iraklio/

Εργ.Δραστ Β? Γεωπονίας

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β΄ τάξης στο εργαστηριακό μέρος του μαθήματος Περιβάλλον και Γεωργία πραγματοποίησαν πείραμα σχετικά με την επίδραση της όξινης βροχής στη φυτρωτική ικανότητα των σπόρων.
Χρησιμοποίησαν τριβλία μέσα στα οποία τοποθέτησαν διηθητικό χαρτί και πάνω τους τοποθέτησαν σπόρους φακής. Παρασκεύασαν αραιό διάλυμα θειικού οξέως pH=4,5 και στη συνέχεια πότιζαν κάθε δύο μέρες ως εξής: τον «μάρτυρα» με απεσταγμένο νερό ενώ τα άλλα τριβλία με την «όξινη βροχή».
Παρατηρήθηκε ότι τα οι σπόροι που ποτίστηκαν με κανονικό νερό άρχισαν να φυτρώνουν έπειτα από 2 ήμερες ενώ οι σπόροι που ποτίζονταν με την «όξινη βροχή» δεν φύτρωσαν ποτέ.

Εργ.Δραστ Γ? Φυτ. Παραγ. ? Κάθετη καλλιέργεια φράουλας

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ Φυτικής Παραγωγής δημιούργησαν κατασκευή με κάθετη καλλιέργεια φράουλας. Χρησιμοποίησαν σωλήνα Φ125 στην οποία έκαναν (με τη βοήθεια σιδηροπρίονου) 4 εγκοπές. Στη συνέχεια αφού θέρμαναν τη σωλήνα με καμινέτο στην περιοχή των εγκοπών, δημιούργησαν αντίστοιχα 4 θέσεις για να φυτευτούν μέσα σε αυτές τα φυτά.

Γέμισαν τη σωλήνα με μίγμα φυτόχωμα και περλίτη και φύτεψαν τις φράουλες στις αντίστοιχες θέσεις.